Keď si žiak nevie
predstaviť vec, o ktorej sa učí, je to prekážka, ktorá ho nepustí v študovaní
ďalej. No nie je to jediná vec, ktorá bráni našim deťom (alebo aj nám) niečo sa
naučiť.
Ďalšou zábranou, ktorá brzdí dieťa (alebo nás) pri
učení čohokoľvek je, že preskočí nejakú časť toho, o čom sa učí.
Predstavte si, že
musíte vymeniť škridlu na streche. S námahou sa driapete po okennej
parapete, visíte na rímse, ale vyššie sa dostať neviete. Nakoniec zanadávate
a škridlu nevymeníte. Nevadí. Ale len dovtedy, kým začne poriadny lejak.
Keď si zoberiete
dlhý rebrík a stúpate krok po kroku až na priečku, z ktorej
dočiahnete na škridlu, je to jednoduché.
Ak dieťa neporozumelo, alebo vynechalo niektorú
časť v predmete, ktorý sa učí, má problém. Väčšinou každá ďalšia látka
viac či menej nadväzuje na tú predchádzajúcu. Medzery vo vedomostiach
dieťaťa spôsobia, že sa nevie „chytiť“
a naučiť sa, čo treba.
Vidíte, že sa
žiačik motá, nevie s úlohami začať a nemá istotu v tom, čo má
robiť? Potrebuje vašu pomoc. Pozrite sa na to, čo
pri učení vynechal, alebo si nevšimol. Vráťte sa v predmete k tej
téme, kde to vyzeralo, že všetkému ešte rozumie. Otázkami na danú tému zistíte,
čomu nerozumie a to mu pomôžte zvládnuť. Až potom prejdite na ďalšiu tému.
Na rebríku nevynechajte žiadnu priečku.
Robiť alebo naučiť sa niečo dokážeme tak, že
sa naučíme robiť každú časť postupne, krok za krokom.
Žiadne komentáre :
Zverejnenie komentára