Námet na článok: Ing. Jana Mokráňová, lektor
angličtiny
Syn aj dcéra sa v škole učia angličtinu. Naozaj sa učia, alebo skôr trápia? Každý deň pribúdajú nové slovíčka a oni majú čo robiť, aby sa ich naučili naspamäť. A kde je ešte písanie týchto slov a vytvorenie celej vety? Toto zostáva len veľkým želaním. Čo s tým?
Syn aj dcéra sa v škole učia angličtinu. Naozaj sa učia, alebo skôr trápia? Každý deň pribúdajú nové slovíčka a oni majú čo robiť, aby sa ich naučili naspamäť. A kde je ešte písanie týchto slov a vytvorenie celej vety? Toto zostáva len veľkým želaním. Čo s tým?
Tempo
v škole je vysoké, domáce úlohy zaberú veľa času. Najskôr slovenčina,
matematika a „jednoduchšia“ angličtina príde na rad ako posledná. Na učenie už dieťa
nemá čas ani chuť. Čítať „divné“ slová, vedieť ich vysloviť, napísať
a ešte si pamätať čo znamenajú, je skoro nemožné.
Iste ste sa už pokúšali
svojim deťom pomôcť. Sami viete, ako to išlo. Niekedy zle a inokedy ešte
trochu horšie :-))) Prečo?
Keď sa začíname učiť cudzí jazyk, ocitáme sa v koži malého dieťaťa, ktoré
sa učí rozprávať. Treba zvládnuť veľmi podobné veci – spoznať názvy predmetov,
vedieť ich priradiť k správnej veci, naučiť sa ich vysloviť a použiť
vtedy, keď treba a hlavne správne.
Spomeniete si,
ako dlho trvalo vašim deťom, kým sa naučili rozprávať? Koľko razy bolo treba
opakovať slovo, kým ho dieťa skutočne zrozumieteľne povedalo prvý raz? Je
jasné, že školák má lepšiu „výbavu“ ako dvojročné dieťa. Ale ...... Koľko hodín
v týždni sa deti venujú angličtine? A koľko z toho aj skutočne rozprávajú?
Malé deti,
školáci aj dospelí, ktorí sa učia anglický jazyk, potrebujú podnety. Je ich
dosť – môžete hrať anglické pexeso, pozerať rozprávky v angličtine,
počúvať pesničky. Použite tie milované tablety, smartfóny a notebooky na
vzdelávanie. Ponuka výukových aplikácií je veľká, ale nemám na mysli Minecraft,
Simps a podobné zábavky :-)))
Dôležitejšie ako množstvo cvičení
v angličtine je pravidelnosť a aktívna účasť dieťaťa na hre.
A nezabudnite na jednu dôležitú vec – ak má vaše dieťa problémy
s angličtinou v aktuálnom ročníku, zdrojom jeho nevedomostí je nezvládnuté
učivo z nižších tried, v lepšom prípade z predchádzajúcich
vyučovacích hodín.
Nemôžeme očakáva, že sa deti naučia angličtinu na
výbornej úrovni „len“ robením povinných úloh a často pasívnym sedením na hodinách
v škole.
Vieme to, pretože sa pri doučovaní stretávame
presne s takýmito situáciami.
Žiadne komentáre :
Zverejnenie komentára